Potrzebujemy prawdziwej transformacji, aby osiągnąć bardziej przyjazny, zrównoważony świat. Postępujące zmiany klimatyczne z jednej strony i stała chęć rozwijania światowych gospodarek z drugiej sprawiają, że sektor logistyki staje przed ogromnym wyzwaniem: jak rozwijać biznes i oczekiwania konsumentów z jednoczesną troską o planetę?
Aby stawić czoła temu wyzwaniu, ECR Polska – organizacja non-profit działająca od lat na rzecz usprawnień funkcjonowania branży logistycznej – wprowadza na polski rynek uznany w całej Europie program Lean&Green, działający na rzecz rozwoju współpracy, w celu redukcji emisji CO2. Program, który funkcjonuje od lat na wielu rynkach, który ma konkretne sukcesy i potwierdzoną skuteczność.
Żyjemy w czasach ultra-mobilności, zaawansowanej logistyki umożliwiającej dostawy towarów just-in-time, zarówno drogą lądową i powietrzną. Wybieramy „Kup teraz” i nasze zamówienie dociera w ciągu kilku godzin. Lean&Green ceni sobie taki nowoczesny styl życia tak samo, jak każdy. Jednocześnie uważamy, że wraz z mobilnością musi nadejść zrównoważony rozwój. Zrównoważony rozwój jako strategia generowania zysku przez wiele lat może, a nawet musi, oznaczać poprawę rentowności. Wierzę że dzięki determinacji i wspólnemu wysiłkowi firm, uda się wyeliminować emisję CO2 w łańcuchu dostaw.
Lean&Green jest wiodącą społecznością biznesową w Europie, dla której zrównoważona logistyka to podstawowy cel. Ponad 600 europejskich firm zostało już wyróżnionych gwiazdkami Lean&Green za konkretne osiągnięcia w redukcji emisji CO2. Idea Lean&Green powstała w Holandii w 2008 roku. Dzisiaj realizowana jest w 14 europejskich państwach.
Lean&Green to pięciogwiazdkowa platforma współpracy i redukcji emisji CO2, której istotnym elementem jest unikatowy proces dzielenia się wiedzą. Proces, który zbudował naszą reputację na skalę Europy, nadal doskonale sprawdza się i gwarantuje sukces zarówno w redukcji emisji jak i rozwoju biznesu. Firmy tworzą tętniącą życiem platformę wymiany pomysłów i doświadczeń. Platformę, w której relacje i zaufanie cenione są na równi z wiedzą techniczną.Kluczowym założeniem dla wdrażanych w firmach innowacji jest to, że: ZIELONE jest ZIELONE. Rozwijając biznes, poprawiając wydajność swoich operacji, redukując koszty i ślad węglowy więcej zarabiasz, a jednocześnie ograniczasz negatywny wpływ na środowisko.
Przystępującym do programu Lean&Green nie narzucamy z góry określonych działań, ale dajemy narzędzia, które można dostosować do danej specyfiki działań. Zdajemy sobie sprawę, że każda firma jest inna, jest na różnym etapie rozwoju. Wachlarz rozwiązań zmierzających do redukcji emisji CO2 jest ogromny. Dołączając do społeczności Lean&Green sam wybierasz drogę do osiągnięcia celu. Od Lean&Green otrzymujesz obiektywne potwierdzenie skuteczności swoich działań. Otwieramy przed Tobą nowe obszary do współpracy na różnych szczeblach. Rozwijasz swój biznes jednocześnie czyniąc go bardziej zrównoważonym.
Dzięki Lean&Green zbudujesz lepsze relacje z dotychczasowymi oraz potencjalnymi partnerami biznesowymi. Coraz więcej firm w Polsce z pełną odpowiedzialnością wpisuje w strategię swojej działalności zrównoważony rozwój. Chcą rozwijać biznes, jednocześnie dbając o przyszłość naszej planety. Walcząc o nowe kontrakty, wrażliwość na aspekty środowiskowe jest coraz ważniejszym czynnikiem wyboru. Lean&Green jest doskonałą legitymacją i potwierdzeniem Twojego zaangażowania w tej kwestii.
Nie ma wątpliwości, w niedalekiej przyszłości Polska będzie musiała wprowadzić regulacje prawne, które zobligują firmy do redukcji emisji CO2. Zacznij działać już teraz w sposób zrównoważony, dający korzyści Twojej firmie. Wkraczając na tą ścieżkę dzisiaj, łatwiej będzie ci sprostać przyszłym wymogom.
ECR Polska – przedstawiciel Lean&Green w Polsce – to organizacja non-profit zrzeszająca firmy z sektora FMCG – detalistów, dystrybutorów i producentów, a także dostawców rozwiązań i usług (IT, logistyka, dane).
Dla swoich członków ECR stanowi neutralną platformę do współpracy w niekonkurencyjnych obszarach, dając możliwość wymiany doświadczeń i współdziałania dla zwiększenia wydajności w całym łańcuchu wartości, w myśl koncepcji ECR (Efficient Consumer Response – Wydajnej Reakcji na Potrzeby Konsumentów). Innymi słowy ECR umożliwia swoim członkom współpracę, dzięki której potrzeby klientów zaspokajane są lepiej, szybciej i w zrównoważony sposób.