Decarbonising Europe’s Trucks: How to Minimise Cost Uncertainty

przez Anna Boruta

Ukazał się najnowszy raport organizacji International Transport Forum: Decarbonising Europe’s Trucks How to Minimise Cost Uncertainty, poświęcony dekarbonizacji transportu ciężarowego w Europie. Samochody ciężarowe odpowiadają za ok. 20% europejskich emisji z transportu. Różne technologie mają ograniczyć jego emisyjność.

Autorzy raportu analizują, czy pojazdy elektryczne z akumulatorem (BEV), elektryczne systemy drogowe (ERSV) i pojazdy napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) mogą konkurować cenowo z pojazdami z silnikiem Diesla. Uwzględniono całkowity koszt posiadania pojazdów do transportu drogowego towarów w dziewięciu różnych segmentach wielkości.

Ich wnioski wskazują, że pojazdy zeroemisyjne, szczególnie te napędzane prądem elektrycznym (BEV i ERSV), staną się w bliskiej przyszłości bardziej konkurencyjne cenowo niż te z napędem konwencjonalnym. Z drugiej strony, pojazdy zasilane wodorem napotykają w tym względzie na znacznie większe bariery. Istotny wpływ na proces dekarbonizacji oraz umocnienie rynku zeroemisyjnych samochodów ciężarowych mają środki takie jak dopłaty do zakupu pojazdów, nisko oprocentowane kredyty czy opodatkowanie emisji dwutlenku węgla.

W sprawozdaniu przedstawiono także sześć zaleceń, które mają na celu przyspieszenie dekarbonizacji transportu ciężarowego, w tym zapewnienie niezbędnej infrastruktury.

 

POBIERZ RAPORT:

https://www.itf-oecd.org/decarbonising-europes-trucks-minimise-cost-uncertainty

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego działania jej wszystkich funkcji. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zgadzam się Polityka prywatności

Polityka prywatności